Raons per les que no subscriure's a un software de RRHH
9 de setembre de 2022 | 4 minuts de lectura

Raons per les que no subscriure's a un software de RRHH

Què passaria si un dia el proveïdor d’una app decideix multiplicar per dos el preu del servei o, directament, discontinuar-lo?

Molts de nosaltres fem servir software per subscripció, especialment al mòbil o a la tauleta. Una app d’streaming, un joc, una app per posar-nos en forma, etc… Paguem una quota cada mes i tenim dret a fer servir l’app i de guardar-hi les nostres dades. Ara imaginem: què passaria si un dia el proveïdor d’alguna d’aquestes apps decideix multiplicar per dos el preu del servei, o decideix discontinuar-lo o, en el pitjor dels casos, el proveïdor fa fallida? Doncs, a banda d’un mal de cap per haver de buscar alternatives, poca cosa més. També ens ho trobem quan volem canviar de companyia telefònica: simplement canviem de proveïdor mantenint el número i ja està.

El customer lock-in : el fet que el client desenvolupi una gran dependència del seu proveïdor perquè aquest últim disposa de les seves dades, transfereix tot el poder de negociació al proveïdor.

Ara bé: imaginem que el que tenim per subscripció és un software de RRHH en què tenim les dades de tots els empleats de la nostra empresa. Hi tenim la planificació horària i el registre de la jornada laboral de 10, 20, 100 o 1000 persones; centenars de sol·licituds de vacances pendents d’aprovar-se o rebutjar-se, i de baixes a revisar. En definitiva, desenes i desenes d’hores d’esforç invertits en crear tot aquell valuós conjunt de dades. Què faríem si el nostre proveïdor decideix incrementar de manera inasumible el preu del servei? Això es coneix amb el nom de customer lock-in, que es tradueix com “tenir el client ben agafat”. El fet que el client desenvolupi una gran dependència del seu proveïdor perquè aquest últim disposa de les seves dades, transfereix tot el poder de negociació al proveïdor.

Si els requeriments d’un software no estan subjectes a canvis externs a curt termini (legals, socials, naturals, etc…), no existeix cap motiu pel qual s’hagi de pagar una quota mensual per fer-lo servir.

El software per subscripció és una tendència ideada per les empreses de software amb l’objectiu de garantir-se un flux de diners constant i, sobretot, aconseguir el customer lock-in. Si bé aquest tipus de llicència d’ús del software té sentit per alguns tipus d’aplicació (com per exemple: serveis d’streaming de música o vídeo; o aplicacions de navegació GPS professionals; etc…), no necessàriament el té per a altres tipus. Aquest és el cas del software de gestió dels RRHH. Si els requeriments d’aquest software no estan subjectes a canvis externs a curt termini (legals, socials, naturals, etc…), no existeix cap motiu pel qual s’hagi de pagar una quota mensual per fer-lo servir. Pensem en una calculadora o una impressora, que fan sempre el mateix: per què hauríem d’estar pagant indefinidament per fer-los servir?

A Imesd creiem que si el nostre client disposa d’un servidor o núvol privat, té dret a poder gaudir de manera il·limitada d’un software de gestió dels RRHH i control horari.

A Imesd creiem que si el nostre client disposa d’un servidor o núvol privat, té dret a poder gaudir de manera il·limitada d’un software de gestió dels RRHH i control horari. Mitjançant la compra d’aquest software, el client pot fer servir l’aplicació sota els termes de la seva adquisició sense haver de pagar quotes de cap tipus, tret que desitgi contractar un servei de manteniment opcional (més econòmic que una subscripció) que li permetrà resoldre dubtes, sol·licitar ajuda en el cas d’una inspecció de treball, o obtenir avantatges com descomptes a l’hora d’adquirir noves funcionalitats.

I per què a Imesd oferim també el nostre software per subscripció?

Doncs perquè, de nou, creiem que el client és qui ha de tenir la llibertat de decidir què li resulta més avantatjós, si comprar o subscriure’s. A més, qualsevol dels nostres clients per subscripció pot decidir deixar-la en qualsevol moment i passar-se a la modalitat de compra, i per descomptat amb les mateixes dades amb les que estava treballant durant la subscripció.