Fitxar des del mòbil
14 de març de 2019 | 2 minuts de lectura

Fitxar des del mòbil

Per a la majoria de nosaltres el telèfon mòbil s’ha convertit en un accessori imprescindible que, com el rellotge, si ens l’oblidem a casa tenim la sensació que ens falta alguna cosa. L’ús del telèfon mòbil ha anat més enllà de la simple trucada o missatge SMS gràcies a la millora del hardware que els dispositius han experimentat durant l’última dècada i que han fet possible que una infinitat d’aplicacions estiguin disponibles per facilitar-nos el dia a dia.

Tradicionalment el control horari dels empleats s’ha dut a terme sempre mitjançant l’ús de terminals o rellotges de fitxar. Els empleats s’identifiquen en aquests dispositius instal·lats en les empreses per indicar l’hora a la que entren i surten de la feina. No obstant, què passa si volem controlar l’horari de personal itinerant? Comercials, instal·ladors, personal d’assistència tècnica… Tots ells realitzen les seves tasques fora d’un lloc físic de l’empresa. Com podem saber a quina hora han iniciat o finalitzant una tasca fora de l’empresa?

El nostre software de control horari Numa permet controlar aquest personal. Una senzilla app web es connecta a través d’Internet al servidor central de l’empresa on s’hi troba instal·lat el programa de control horari Numa. Quan un empleat fitxi des de l’app, el sistema central emmagatzemarà la data, hora i geolocalització del marcatge, cosa que permetrà posteriorment verificar si l’empleat es trobava en el lloc pertinent. Les coordenades de la localització s’obtenen mitjançant els serveis de geolocalització disponibles en el telèfon mòbil (GPS, xarxes, etc…), mentre que la data i l’hora del marcatge es prenen del servidor d’AtlasTime, no del propi telèfon mòbil, evitant així que l’empleat pugui manipular-les canviant l’hora del dispositiu.