Els perills de contractar software en el núvol

Ningú no posa en dubte els avantatges que té el núvol i, de fet, actualment existeix la tendència cada cop més marcada de contractar un servei de software online en lloc de comprar-lo i instal·lar-lo en el nostre propi ordinador. Els principals avantatges exposats per les empreses que ofereixen aquest tipus de software són:

  1. Ubiqüitat: pots accedir al software des de qualsevol lloc a través d’Internet.
  2. No tens per què preocupar-te d’instal·lar el programa o de reinstal·lar-lo quan l’ordinador s’espatlli, ni tampoc has de patir per la possibilitat de perdre les dades, ja que el proveïdor se n’acostuma a fer càrrec.
  3. Pots disposar de la darrera versió actualitzada en tot moment.

No obstant, poc es diu sobre els inconvenients o perills d’utilitzar aquesta solució. En aquest article comentem els casos de dos clients que ens han explicat la seva mala experiència després d’haver contractat un software de control horari en el núvol.

Cas 1: el software segrestat

El nostre primer client va venir d’una empresa de la competència que ha fet fallida recentment. Malgrat que aquest proveïdor va donar als seus clients 60 dies per tancar exercicis, generar informes i descarregar tota la informació útil possible, les dades no podien ser traspassades a cap altre programa de control horari (per falta de compatibilitat). El resultat és que, després d’uns anys utilitzant el programa online, el client s’ha trobat en què no disposa del software i, per això, haurà d’adquirir un nou programa, nous rellotges de fitxar, sol·licitar un traspàs de dades i aprendre el funcionament de la nova aplicació.

Per què va passar?

Ningú no pot predir amb exactitud si una empresa té més o menys risc de fer fallida a no ser que es disposi d’informació sobre el seu estat financer. No obstant, abans de contractar un software en el núvol, és de vital importància saber si el proveïdor és fiable (per referències, popularitat, etc…) i, si no és possible, determinar si es pot assumir la possibilitat de fallida o, simplement, de cancel·lació del servei.

Cas 2: quan el que és barat, surt car

El segon client representa l’exemple del tòpic que allò que és barat, surt car. En aquest cas, el que va convèncer el client va ser que el servei de l’aplicació en el núvol costava 15 € mensuals. No obstant, no va tenir en compte que el proveïdor podia alterar lliurement la tarifa durant els anys següents, amb què allò que semblava una ganga, es va acabar convertint en una despesa important, i el pitjor, a canvi de cap prestació addicional. A més, el suport tècnic del proveïdor es feia només per correu electrònic (cosa que allargava innecessàriament el temps de resoldre un petit dubte), i si es volia contactar per telèfon, era a canvi de trucar a un 902.

Per què va passar?

Normalment les empreses que ofereixen serveis en el núvol no disposen d’una infrastructura pròpia (servidors, xarxes, etc…), sinó que la subcontracten a tercers. Això significa que si els proveïdors d’aquesta infrastructura encareixen els seus serveis, l’augment de preus pot arribar a traslladar-se a l’usuari final. El problema és que l’usuari pot acabar pagant més a canvi de cap prestació, és a dir, l’aplicació segueix oferint les mateixes característiques però més cares.

El que nosaltres oferim

La nostra solució de control horari i presència AtlasTime és un híbrid entre un programa en el núvol i un programa tradicional, amb què et beneficies de les següents característiques:

  1. Pots instal·lar l’aplicació en el teu ordinador o, si vols accedir-hi des d’Internet, pots instal·lar-la en el servidor de la teva empresa o inclús en un núvol gestionat per tu.
  2. T’entreguem una còpia del software per a tuper sempre, i a un preu tancat.
  3. Tu decideixes lliurement si vols pagar per un servei de suport i/o manteniment de qualitat, és a dir, proporcionat per professionals, amb trucades nacionals (res de 902) i amb assistència remota que ens permet ensenyar-te a través d’Internet, i en viu, com utilitzar el programa o resoldre, al moment, qualsevol tipus de consulta.

Conclusió

El núvol té els seus avantatges però també els seus inconvenients, dels quals hem comentat el de la dependència d’un tercer a l’hora de poder utilitzar el software i el risc d’acabar pagant de més sense tenir cap prestació a canvi. Quan vagis a contractar un servei de software en el núvol, considera primer si l’ús de l’aplicació i les seves dades són el suficientment importants com per a que tu en siguis l’únic propietari. En tal cas, i si el que busques és un programa de control horari, una solució com la que nosaltres proposem és la ideal per a tu.

Més informació d’AtlasTime

Més informació del nostre suport tècnic

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Claudi Martínez

Autor: Claudi Martínez

Claudi se incorporó a ImesD en 2003. Empezó realizando proyectos de mejora de las terminales de control horario y accesos, y posteriormente introdujo la tecnología de reconocimiento de huellas dactilares. Actualmente se encarga del diseño y desarrollo de la nueva gama de relojes de fichar y de programas ImesD. Puedes seguir sus publicaciones en Google+ o Twitter.