6 maneres d’aconseguir que et llevis d’hora

En ple debat sobre la reforma horària, i com a professionals que som del control del temps en les empreses, hem cregut convenient escriure aquesta entrada amb uns quants consells per a que no ens costi tant llevar-nos d’hora i, així, facilitar la nostra adaptació a una eventual racionalització dels nostres horaris.

El text que ve a continuació és una traducció de l’article original, en anglès, escrit per Stephanie Vozza i publicat a Entrepeneur.


Per aconseguir un gran objectiu, com emprendre un negoci, escriure una novel·la o començar un pla d’exercicis, els experts en productivitat sovint suggereixen llevar-se d’hora. Pots fer molt quan casa teva està en silenci i no hi ha distraccions ni interrupcions. No obstant això, dir-ho és més fàcil que fer-ho.

“Creuràs que llevar-se d’hora és només qüestió de disciplina, però de fet és bastant més”, diu Julie Morgenstern, experta en gestió del temps i autora de Never Check-mail in the Morning (Touchstone; 2005). “La veritat és que tot el teu ecosistema s’ha construït sobre la base del fet d’anar tard a dormir”.

Quan intentes canviar la teva rutina matinera, apareixen diversos obstacles que, no obstant, pots superar. La clau està en començar en la nit anterior. Morgenstern ofereix sis estratègies perquè aconsegueixis llevar-te d’hora:

1. Canvia la teva mentalitat

Molta gent es resisteix a anar al llit perquè els costa deixar de fer coses – senten ansietat perquè el dia acaba. Però Morgenstern ensenya als seus clients a pensar de manera diferent.

“Considera que dormir és el principi del dia següent”, diu, afegint que aquest canvi de mentalitat pot canviar la manera de veure el son com quelcom motivador. “Dormir es converteix en un element actiu; estàs carregant les teves bateries”.

2. Ajusta l’hora d’anar al llit

Molts de nosaltres dormim poc, i robant una altra hora del nostre son només ens prepararà per al fracàs. L’única manera de tenir èxit és anar a dormir més d’hora. Per a això, determina quantes hores de son necessites i afegeix temps a partir d’aquí.

“Llevar-se més aviat requereix un canvi fonamental en la interconnexió de les nostres neurones”, diu. “El canvi pot semblar bé el dia abans, però repetir-ho al matí següent és un dur treball que requereix trencar amb molts patrons”.

3. Replanteja les activitats nocturnes

També hauràs de replantejar l’hora del sopar, així com les activitats de desconnexió que faràs després, com llegir, diu Morgenstern.

“No ets realista si dius que et llevaràs d’hora sense que, per fer-ho, facis canvis en la teva rutina diària”, diu. “D’altra banda, sopar no menys de dues o tres hores abans d’anar al llit és l’òptim per poder-te dormir i dormir bé”.

4. Prepara la teva activitat per al matí següent

De vegades el que ens manté al llit no és la fatiga sinó el fet que les tasques que hem planejat per al matí ens superen. Per fer que aquestes tasques siguin menys pesades, prepara’t la nit abans i organitza les teves coses. Prepara la roba del gimnàs, l’estoreta de ioga o les sabatilles de córrer, si planeges fer exercici. Si et posaràs a l’ordinador, endreça l’escriptori i prepara la cafetera.

“Començar alguna cosa nova sempre sembla complicat”, diu Morgenstern. “Pren temps per preparar-te i incrementaràs les possibilitats d’èxit”.

5. Desconnecta del món electrònic

Almenys 90 minuts abans d’anar al llit, deixa d’interactuar amb aparells electrònics, com la tele, el correu electrònic, les xarxes socials, o els llibres electrònics.

“La ciència diu que ens sobre-estimulen”. “És com beure un Red Bull abans de dormir – no hi ha manera que ens vingui la son”.

Morgenstern suggereix que substituïm aquestes activitats amb alguna cosa relaxant, com sentir música, dibuixar o preparar el menjar per al dia següent.

6. Crea una rutina per abans d’anar al llit

Pren-te un respir i temps per desconnectar realitzant una relaxant rutina per abans d’anar a dormir. Per exemple, comprova que les finestres i les portes estiguin tancades, atenua els llums i fes estiraments, o fes una tranquil·la passejada.

“Aquesta rutina t’ajudarà a dormir fàcilment i ràpida”, diu. “I també augmentarà les probabilitats que et llevis al matí següent”.

 

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Claudi Martínez

Autor: Claudi Martínez

Claudi se incorporó a ImesD en 2003. Empezó realizando proyectos de mejora de las terminales de control horario y accesos, y posteriormente introdujo la tecnología de reconocimiento de huellas dactilares. Actualmente se encarga del diseño y desarrollo de la nueva gama de relojes de fichar y de programas ImesD. Puedes seguir sus publicaciones en Google+ o Twitter.